برای اجرا کردن و تست کردن برنامه های خودتون روی گوشی ویندوز فونی و احتمالا لومیا تون باید گوشی آنلاک شده باشه ... 

آنلاک کردن چه مزایای دیگه ای داره:

به نقل از سایت ویندوزی ها:

پیش از شروع آموزش ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که توسعه دهندگان (Developers) چه کسانی هستند و در واقع چه کار خاصی انجام میدهند؟! در معنای لغوی توسعه دهنده فردیست که چیزی را گسترش می دهد؛ در دنیای فناوری امروز که نرم افزار یکی از مطرح ترین بخش ها در تلفن های هوشمند است این توسعه دهندگان نقشی اساسی ایفا می کنند.

وظیفه این افراد/سایت ها به طور کلی معرفی سیستم عامل ها، پیدا کردن مشکلات (باگ ها)، ارسال فیدبک، نوشتن نرم افزار یا بازی و … است. به عنوان مثال سایت ویندوزیها یک توسعه دهنده ویندوز فون به شمار می رود.

در مقابل شرکت ها نیز برای ایجاد انگیزی در توسعه دهندگان، امکانات خاصی را برای آنها قرار می دهند که شاخص ترین آنها دریافت سریعتر به روز رسانی ها (آپدیت) است.

 

روش اول (ویژوال استدیو نسخه دارای ویندوزفون نصب دارید): منبع

در برنامه هاتون دنبال برنامه ای به اسم 

 Windows Phone Developer Registration Tool 

بگردید و اون رو باز کنید. 

اکانت مایکروسافت اصلی گوشیتون رو از توی تنظیمات حساب ها نگاه کنید ببینید چه اکانتی هست یا اگه نیست یک اکانت بسازید و معرفی کنید. 
تاریخ گوشیتون رو رو حالت خودکار در تنظیمات تاریخ بردارید و به اینترنت هم متصل باشید. (بعد از آموزش دوباره خودکار رو روشن کنید)

در حال که قفل گوشیتون باز هستش و گوشی و سیستم تون به نت متصل هست روی register در برنامه کلیک کنید. 

گوشیتون آنلاک دولوپر میشه شاید یه اپدیت جدید هم دریافت کنید(البته اگه برنامه  Preview for Developers ) رو توی گوشیتون نصب کرده باشید. 

از همین روش هم میتونید دوباره گوشی رو لاک (lock) کنید. 

روش دوم: به این لینک مراجعه کنید.


موفق باشید و ویندوزی تر ...