بعد از پیدا شدن یه فرصت خالی بالاخره رزبری اومد دستم و بلافاصله رفتم سراغ نصب Android Tv روی اون. 

درباره مراحل نصبش خلاصه بگم: 

ایمیج اندروید تی‌وی رو میتونید از این جا دانلود کنید. (لینک مستقیم image

اون رو روی SD رزبری تون رایت کنید. 

و رزبری رو وصل کنید به یه خروجی و بوووووم اینم Android Tv. 

چندتا نکته فقط: 

حتما نیاز به کیبورد هست! نمیدونم چرا تو لود اولیه ماوس شناخته نمیشه!! :( 

برای SideLoad کردن apk هاتون میتونید از app2fire استفاده کنید. (برای انتقال فایل هم این برنامه کمک میکنه بهتون) (قبل از نصب برنامه ها یادتون نره که Unknown source رو فعال کنید تا بتونید برنامه جانبی نصب کنید. :) )

پیشفرض هیچ برنامه‌ای داخل این image وجود نداره. و باید تک تک برنامه نصب کنید. پیشنهاد من نصب Kodi و mxPlayer  به همراه یه فایل منیجر خوب روی دستگاه تون هست. 



تست پخش فیلم رو با Mx Player انجام دادم ( Coldplay - sky full of star رو با کیفیت 720 پخش کردم) خیلی لگ وجود داشت روی حالت HW . روی حالت SW یکم بهتر شد ولی بازم لگ وجود داشت. (مصرف رم به شدت بالاست :( )

برای تست بازار و دیوار رو نصب کردم و حدودا میشه باهاشون کنار اومد تو تلویزیون :) 


مشکلات گرافیکی زیادی هم وجود داره که میتونید کم کم باهاشون کنار بیاید. مثلا تو پخش stram از Browser یا داخل برنامه ها احتمال داره چندین بار صفحه خاموش روشن بشه. 

خود Base سیستم عامل زیاد کند نبود و میشه روون باهاش کار کرد. 


در نهایت با این تجربه، من باشم برای استفاده از رزبری به عنوان یک واسط تلویزیون هوشمند از اندروید تی‌وی استفاده نمیکنم. :( ترجیحا از Kodi استفاده میکنم. یا raspbian   یا در نهایت Android موبایلی.